ДИСТАНЦІЙНІ УРОКИ МИСТЕЦТВА

8 клас    Урок № 32          13.05.20р.(15.05.20р.)
Тема. Панорама мистецтв: від бароко до реалізму
Шановні учні!

Програму з курсу «Мистецтво» ми з вами завершили. У вас є можливість підготувати власний мистецький проект на будь-яку тему. Полистайте підручник, оберіть улюблену тему.


8 клас    Урок № 31          08.05.20р.
Тема. Стильовий синтез. Творчість Тараса Шевченка і Миколи Лисенка
Пригадай прізвища видатних музикантів-реалістів, у яких жанрах вони працювали?
На цьому уроці ти познайомишся з синтезом у мистецтві.
 Синтез мистецтв - з'єднання різнорідних властивостей, якостей, сторін і відносин творів, що належать до різних видів мистецтва.
Стильовий синтез у мистецтві яскраво виражений у творчості видатних українців-митців ХІХ століття. Що спільного і унікального у творчості Великого Кобзаря і фундатора вітчизної музики, Тараса Шевченка і Миколи Лисенка?
З цією темою уроку познайомишся з презентації за посиланням


9 клас
Урок № 31   Дата: 08.05.20р.
Тема. Реклама
Подумай:
Яку роль в сучасному житті має реклама?
               Реклама стала нині частиною повсякденна, без неї важко уявити сучасне життя. Вона створює віртуальний світ і залучає до нього споживача, формуючи його інтереси й потреби. Реклама багатофункціональна: вона має економічний, соціальний, політичний, культурний, просвітницький, психологічний, естетичний вплив на суспільство.
            Реклама передбачає цілеспрямовану організацію заходів для отримання певної вигоди (прибутку, сформованої громадської думки, політичної мети). Проте вона здатна не лише формувати споживацькі стереотипи й еталони, а й акцентувати увагу людей на таких важливих проблемах сьогодення, як стан навколишнього середовища, охорона здоров’я, гігієна й санітарія. У даному разі рекламі притаманні правдивість, гуманізм.
            Цивілізована реклама не маніпулює суспільною свідомістю, а стимулює актуальні, спрямовані на саморозвиток потреби, збагачуючи людей новими знаннями й досвідом.
          За спрямованістю розрізняють рекламу комерційну (бізнесову, товарну) та соціальну, зокрема політичну, просвітницьку тощо.
          За характером вплив рекламних засобів може бути індивідуальним та масовим, тобто розрахованим на широке коло споживачів.
       Познайомся з матеріалом за темою «Реклама» у підручнику на стор. 175. Розглянь приклади рекламних матеріалів.
Подумай:
Чим гіпербалізована реклама відрізняється від креативної? Що таке комплексна реклама?
Практична робота (на вибір):
      1.   Наведіть приклади використання образів мистецтва в рекламі.
      2.   Створіть марку продукції та рекламу для неї.
Готові роботи завантаж на пошту mrsborisenkosa@gmail.com



10 клас
Урок № 30     Дата: 04.05.20р.
Тема. Звучання і рух всесвіту в індійській музиці і танцях.
          Найхарактернішою рисою художньої культури Індії є синтез мистецтв — поезії, музики (вокальної та інструментальної), хореографії, що створював оригінальний жанр — танцювальну драму. Він дістав назву сангіт. 
                                                       Статуетка танцюючого Шиви
      В Індії з давніх-давен поширені музичні інструменти всіх основних груп — струнні, духові, ударні. Цікаво, що сучасні індійські музиканти грають на них, точно дотримуючись стародавніх традицій.
      Віна — старовинний семиструнний щипковий. Існує близько 20 різновидів. За ніжний і багатий відтінками тембр віну називають царицею струнних. Її можна побачити на численних зображеннях чотирирукої богині Сарасваті, покровительки мистецтв, яка сидить у позі лотоса і однією парою рук грає на віні, у другій парі рук тримає Веди і чотки.

        Ситар — старовинний струнний щипковий інструмент типу лютні, що використовують у класичній музиці. Грають плектром (із дроту), сидячи на підлозі зі схрещеними ногами. Ситар став популярним у рок-музикантів після того, як Джордж Харрісон зіграв на ньому одну з пісень «Бітлз».

        Сарангі — струнний смичковий інструмент, поширений у північній частині Індії. Має 4 основні струни і 25—30 резонаторних. Корпус — із суцільного шматка дерева (має виїмки з обох боків), шийка широка. Використовують для акомпанементу під час співу, здатен точно передавати модуляції людського голосу.

       Табла — індійський парний барабан. Грають долонями водночас на двох — великому і малому. Грою на таблі супроводжують спів, виконання на ситарі або акомпанують під час танців. Гра на таблі зображена на древніх рельєфах печерних храмів.

        Із духових інструментів поширена поперечна флейта з бамбука  бансурі, яку називають флейтою Крішни. Існує екзотичний ритуальний інструмент у вигляді великої мушлі (конх), індуси вважають, що в ньому живе морський демон, якого переміг бог Вішну.

       Індійський танець — своєрідна танцювальна драма — став ознакою художньої культури країни. Крім власне танцю, він охоплює спів і міміку. До головних елементів індійського танцю належать: мудра — позиції пальців і хаста — позиції рук щодо тіла. І сьогодні багато поціновувачів мистецтва індійського танцю.
https://www.youtube.com/watch?v=y6mhbAJDbe4
  

Зробити музичну підбірку для зняття струсу, мідитації



10 клас
Урок № 29     Дата: 27.04.20р.
Тема. Живопис та традиційні художні ремесла Індії.
Пригадай.
1.Які релігії вплинули на мистецтво індійського культурного регіону?
2.Схарактеризуйте риси буддійської та індуїстської сакральної архітектури, порівняйте з мусульманською та християнською.
3 Які особливості індійської монументальної скульптури?
         Епохою Великих Моголів завершився розвиток індійської культури, який був перерваний вторгненням західноєвропейської цивілізації у XVIII ст. Унікальні зразки художньої творчості цієї епохи, у яких поєдналися мусульманські й індійські традиції, показують, як можуть співіснувати різні культури. Досі в Індії збереглися традиційні художні ремесла: ткацтво, різьблення по дереву, обробка металів, виготовлення меблів із червоного, чорного і рожевого дерева, інкрустованих перламутром, слоновою кісткою тощо.

     На весь світ поширилася слава про найтонші бавовняні індійські тканини з яскравою палітрою кольорів і відтінків натуральних барвників. Вони цінувалися ще в стародавні часи, діставши образну назву «виткане повітря». Саме з них шиють традиційне сарі. Не менш ніж буяння барв вражає різноманітність фактур і візерунків: розкішна парча; прозорий і легкий шифон; шовк із набивним малюнком; вишивка, зокрема золотими й срібними нитками; найтонший кашемір.
      Уважно розглянь представлені слайди.


     





      

     
     Зроби власні висновки щодо особливостей декоративно-ужиткового мистецтва індійського культурного регіону.
        З унікальністю живопису Індії познайомся з презентації.
  Презентація на тему: «Живопис Індії».


9 клас
Урок № 30   Дата: 22.04.20
Тема. Фотомистецтво
Приготуй сімейний фотоальбом. Знайди свої улюблені фото.
Подумай:
Яку роль в твоєму житті має фотографія?
Познайомся з матеріалом за темою «Фотомистецтво» у підручнику 
на стор. 168-173.
Подумай:
Що ти знаєш про професію фотокореспондента, фотографа?
Якими якостями повинна володіти людина цієї професії?
Чим відрізняється  документальна і художня фотографія?
У рубриці «Портрет митця» познайомся з легендарним фотомитцем Ансел Адамсом та видатним українським фотографом Альфредом Федецьким.
Практична робота (на вибір): Підготуй презентацію на теми:
  •  Історія винаходу – фотографії.
  •   Портрет фотомитця.
  •  Про що розповідає наш сімейний фотоальбом
Готові роботи завантаж на пошту mrsborisenkosa@gmail.com


8 клас    Урок № 29          22.04.20р. (24.04.20р.)
Тема. Реалістичний стиль в музичному мистецтві
Пригадай прізвища видатних художників-реалістів, у яких жанрах вони працювали?
Як виявився реалістичний напрямок у мистецтві скульптури?
На цьому уроці ти познайомишся з реалістичним напрямком у музичому мистецтві.
 Прочитай текст підручника стор. 176-181
Розглянь ілюстрації підручника, звертай  особливу увагу на прізвища митців.
Дж Больдіні Портрет Дж. Верді;
І.Рєпін Портрет М.Мусоргського;
О.Головін Портрет Ф.Шаляпіна в ролі Бориса Годунова;
І.Білібін Келья у Чудовому монастирі.
Ескіз декорацій до опери М.Мусоргського «БорисГодунов».
Марка з портретом Роксолани (авт. О.Штанко).
Слухання.
1.Дж. Верді Опера «Ріголетто» Арія Джільди, пісенька герцога, фінальна сцена бурі.
2.М.Мусоргський «Расходилась, разгулялась удаль молодецкая» з опери «Борис Годунов».
3.   П.Нищінський Хор «Закувала та сива зозуля».
4.     Д.Січинський. Хор русалок з прологу опери «Роксолана».
 Практична робота.
1. Досліди творчість композиторів, виконавців, прізвища яких згадуються в тексті підручника.
2. Досліди творчість українських митців, які працювали в реалістичному стилі ( за матеріалом підручника)
 3. Підготуй презентацію на обрану тему.

Презентацію завантаж на електрону пошту mrsborisenkosa@gmail.com

9клас
Урок № 29   Дата:17.04.20
Тема. Телешоу
            Сучасне телебачення орієнтується на виробництво різноманітних розважальних телешоу, а саме: дискусії та дебати, ігри та лотереї, змагання та конкурси тощо. Вельми популярними стали ток- шоу — екранна форма розмовної журналістики, яка поєднує ознаки інтерв’ю, дискусії, діалогу. На ток- шоу до студії запрошують цікавих людей, компетентних експертів, інколи до розмови долучаються глядачі, що створює атмосферу публічності, підвищує емоційність передачі. Різновидами ток-шоу є телеміст, — двосторонній діалог різних аудиторій або експертів з різних міст за допомогою супутникового зв’язку, а також теледебати, особливо популярні під час виборів. Драматургія ток-шоу вибудовується з послідовності запитань, які спочатку визначають інтригу, а потім розгортають сюжет програми.
          У реаліті-шоу на екрані транслюють все з реального життя. Завдяки інтерактивним засобам (телефонам, смс-повідомленням, Інтернету тощо) глядач відчуває себе причетним до екранного дійства, може впливати на перебіг подій, висловлювати свої думки, втручатись у процес вибору переможців, брати особисту участь у проекті в тій чи тій ролі. Насправді, такі можливості найчастіше є ілюзорними, але шоу-технології презентують їх як надреальні, і тому людині все складніше виокремити реальне життя від вигаданих подій, в які примушує повірити саме телебачення. Одним зі зразків реаліті-шоу є талант-шоу. Це телепроект (цикл передач), в якому частково в запису, частково — у прямому ефірі відбувається змагання учасників-конкурсантів, які демонструють свої таланти. На українському телебаченні талант-шоу представлені проектами «Україна має талант», «Х-фактор», «Голос країни», «Танцюють всі», «Фабрика зірок» та ін. Вони є аналогами популярних у світі талант- шоу. Ц і розважальні шоу впливають, щонайперше, на емоції глядачів завдяки своїм специфічним засобам: гучні фрази ведучих, бурхливі оплески та вигуки публіки у студії, яскраві кольори та світлові ефекти, часте повторення однакових сюжетів та заставок, дотримання стабільного іміджу осіб журі, довгі інтригуючі паузи та обов’язкова реклама перед оголошенням важливої інформації.
             Отже, телебачення — це розмаїття каналів, телепрограм і телепередач, які створюють за особливими законами екранних мистецтв. Своїми специфічними художніми засобами воно впливає на наші думки і почуття, сприяє формуванню життєвих, зокрема і мистецьких орієнтацій.

Напиши відгук на улюблене телешоу і завантаж його на пошту mrsborisenkosa@gmail.com



8 клас Урок № 28
15.04.20р. (17.04.20р.)
Тема. Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві (продовження)
Познайомся з творчістю українських митців ХХ століття.
                       Одним із найяскравіших явищ в українському образотворчому мистецтві початку століття була творчість видатного українського художника Михайла Бойчука та його послідовників (І. Падалка, В. Седляр). Творчість митця була орієнтована на осмислення спадщини всього європейського монументального мистецтва. Вивчаючи твори старих майстрів Візантії, Середньовіччя, раннього Відродження, він прагнув створити національний монументальний стиль у живописі через злиття традицій — українського примітивізму й візантизму. Намагаючись осягнути закони монументального мистецтва й оволодіти технікою мозаїки та фрескового живопису, молодий художник подорожує Італією, знайомиться з мистецькими шедеврами Венеції, Флоренції, Мілана. У вивченні музейних зібрань і щоденній напруженій аналітичній роботі визрівала оригінальна концепція монументального мистецтва. Практика М. Бойчука показала, що образотворчі канони різних часів і народів і, насамперед, художні засоби давньоруського живопису можуть дати благодатний ґрунт для втілення ідеї митця — створення нового епохального стилю.
        Бойчуківці виконали три монументальні розписи: Луцьких казарм у Києві, Червонозаводського театру в Харкові та санаторію поблизу Одеси. Однак у тридцятих роках було проголошено, що творчість бойчуківців, їхні ідеї ворожі радянській владі. Майже всіх «бойчукістів» було репресовано, а їхні численні монументально-декоративні роботи та фрески знищено.
          Живописці 20-х років (М. Самокиш, Ф. Кричевський, А. Петрицький, О. Шовкуненко) відображали у своїх творах драматичні події революції та громадянської війни, характерні прикмети радянської дійсності, риси нової людини.
         Одним із перших українських художників, який звернувся до радянської тематики, був основоположник радянського батального мистецтва Микола Самокиш. Художник створив ряд видатних творів про героїчні подвиги народу («Розвідка», «Бій за прапор. Атака»), визвольну війну українського народу XVII ст. («В’їзд Богдана Хмельницького в Київ»).
         Зображення минулого українського народу посідає значне місце у творчості І. Їжакевича та Ф. Кричевського. У картинах Івана їжакевича образи кріпаків відтворені з глибоким співчуттям («Продаж кріпаків», «Уманська різня»).    
Федір Кричевський — художник високої академічної освіти, досяг висот професіоналізму (триптих «Життя») завдяки своєму власному стилю, у якому поєдналися мистецькі надбання Європи і національного живопису. Творча індивідуальність майстра розкриває філософський зміст вічних тем життя — любові, надбань, втрат.
           Одним із видатних українських живописців був Олександр Мурашко. У молоді роки він мешкав у Парижі, де створив такі полотна, як «Дівчина в червоному капелюсі», «Паризьке кафе», «На вулицях Парижа». Після повернення на батьківщину Мурашко у своїй творчості звернувся до життя народу («Неділя», «Карусель», «Продавщиця квітів», «Селянська родина»). Найвідоміша картина митця — «Похорон кошового». Мурашко першим почав брати участь у виставках за межами країни — у Парижі, Мюнхені, Венеції, Берліні. Під впливом подорожей він позбувся реалістичної манери і став на шлях імпресіоністичного зображення світу. До цього напряму почали схилятися К. Бокшай, А. Куїнджі, І. Похитонов.
       Демократичні й реалістичні тенденції в мистецтві Галичини представляли художники І. Труш (пейзажі Придніпров’я, Буковини, портрети письменників І. Франка, Лесі Українки, композитора М. Лисенка), О. Новаківський, який був засновником художньої школи у Львові, й О. Кульчицька — автор картин на антивоєнні теми.
        Плідним було звернення живописців К. Трохименка та О. Шовкуненка до індустріальної тематики. К. Трохименко один із перших почав компонувати картину на основі етюдів, виконаних із натури. Саме так створена картина «Дніпробуд».
 Практична робота.
Знайди роботи названих митців в інтернеті, розглянь їх.
 Намалюй реалістичну композицію в побутовому жанрі.
Фото роботи завантаж на електрону пошту mrsborisenkosa@gmail.com

10 клас
Урок № 28     Дата: 13.04.20
Тема. Шедеври архітектури Індії. Монументальна скульптура.
Пригадай:
1)Яка архітектура називається «сакральною»?
2)Що таке «карма», «реінкарнація»?
3)Що тобі вже відомо про буддизм, індуїзм, мусульманство?
    Ці поняття тісно повязані з темою «Шедеври архітектури Індії. Монументальна скульптура».
              Культура Індії — одна з найдревніших у світі. Для цієї країни характерним є поліетнічний склад населення, яке називають індусами та індійцями. Численні нації й народності, що мешкають в Індії, розмовляють різними мовами й діалектами (близько 900). Державна мова — хінді, друга державна мова — англійська. Твори класичної літератури, релігійні й філософські праці написані зазвичай стародавньою літературною мовою — санскритом.
         Індія — країна релігійної толерантності, походження таких світових релігій, як буддизм та індуїзм, що сповідує більшість населення.
     Філософсько-релігійні погляди індусів утілилися в будівництві храмів, монументальній скульптурі й живописі. У ранній період розвитку сакральної архітектури для зберігання реліквій Будди споруджували ступи.
       Однією з найстаріших та найвеличніших ступ Індії вважають Велику ступу в Санчі (близько 250 р. до н. е.). Ворота огорожі покриті різноманітними скульптурами та рельєфами із зображенням людей, птахів, тварин (слонів і левів), рослинних орнаментів. Це своєрідна збірка релігійно-символічних, історичних, побутових сцен і образів, легенд про Будду.
              Поширеним видом буддійської архітектури був печерний храм (чайтья). У самому «серці» Індії — в Аджанті є унікальний скельний комплекс із 29 печер-храмів рідкісної краси і майстерності з величезними молитовними залами, складними лабіринтами, прикрашений фресками й скульптурами.
              Самобутність притаманна архітектурі індуїстських храмів з дахами у вигляді ступінчастої піраміди або витягнутого вістря. Типовим її зразком є грандіозний комплекс в Кхаджурахо (XI ст.), присвячений богу Шиві. З 85 храмових споруд нині залишилося лише 22. Стіни храму Кандар’я Махадева з вежами й колонамишпилями обрамляють 646 зовнішніх і 226 внутрішніх скульптур. Барельєфи, що зображують чоловіків і жінок із виразною пластикою, граційними нахилами фігур, зокрема в еротичних сценах, передають складний примхливий ритм композиції.
             Серед кращих зразків архітектури— мечеть Джамі Масджид у Делі, що репрезентує державний стиль Великих Моголів. Вражають величезні розміри споруди, у якій одночасно можуть перебувати 25 тисяч осіб.
               Тадж-Махал в Агрі — це неперевершене архітектурне диво, яскравий приклад поєднання елементів індійського й мусульманського, а також перського стилів. Мавзолей-мечеть вважають одним із семи Нових чудес світу. Він збудований за наказом падишаха Імперії Великих Моголів Шах-Джахана на згадку про кохану дружину Мумтаз-Махал, яка померла під час народження чотирнадцятої дитини. Згодом тут, поряд із коханою дружиною, був похований і сам Шах-Джахан.
Переглянь навчальний  фільм за посиланнями
      Використовуючи фото з інтернету названих у матеріалі памяток архітектури Давньої Індії, розроби рекламний буклет «Подорожуємо Індією», готову роботу завантаж на пошту mrsborisenkosa@gmail.com




11 клас   10.04.20р.
Тема урока. Мистецтво чарівних форм, візерунків, кольорів
Дякую всім, хто долучився до створення мистецького проєкту: 
 «Іван Миколайчук — уособлення національного духу в українському кіно»
               Дивовижні зразки декоративної творчості — результати праці й таланту майстрів багатьох поколінь — оточують нас повсюди й повсякчас.
          Мейсенська порцеляна. Спроби вироблення європейської порцеляни почалися в Італії: спочатку у Венеції, згодом — у Флоренції при дворі Медічі.

     У ХVІІІ ст. цей вид декоративноужиткового мистецтва набув надзвичайного розвитку в Голландії (Делфт), Австрії (Відень), Німеччині (Мейсен).
Фірмовий знак мейсенської порцеляни — схрещені блакитні лицарські мечі — відомий уже триста років. Своєю славою вона багато в чому завдячує художнику Йоганну Герольдту, який створив надзвичайний декор із квітів, що здавалися живими, а також скульптору Йоганну Кендлеру, який створював дрібну пластику в стилі рококой. Й. Кендлер увів обробку тарілок плетінкою, посуд у вигляді виноградного грона, лимонів, груш. У вазах і сервізах майстри використовували накладні прикраси: квіти, людські фігури, лебедів і дельфінів тощо. Успіх виточених мейсенських виробів був величезний і мав у Європі численні наслідування, а згодом і чимало підробок.
  
Богемське скло.
   Унікальний кришталь Bohemia став однією з візитівок Чехії. Вишуканий богемський посуд — популярний атрибут ресторанів Європи. Люстрами з чеського кришталю можна милуватися у найзнаменитіших залах світу: Версальському палаці у Франції, оперному театрі Ла Скала в Італії. Вони прикрашають інтер’єри відомих готелів світу, урядових будівель. Богемський кришталь став ознакою не лише достатку, а й гарного смаку.

Swarovski. прикрасах із кришталю цього відомого на весь світ бренду спеціалізується австрійська компанія Swarovski.
Сімейний бізнес виник ще у XIX ст. Даніель Сваровскі вів бізнес чесно: відправляючи свої вироби в будинки моди Парижа, він повідомляв, що його камінці не коштовні. Коко Шанель гідно оцінила штучні діаманти, які виблискували як справжні (при доступній вартості), і після перших показів модного одягу, прикрашеного їхнім блиском, до Даніеля прийшла…  всесвітня слава. Понад сто років компанія Swarovskі зберігає секрети технології перетворення звичайного скла в елітний виріб із багатогранним мерехтінням: біжутерію, інкрустовані побутові речі.

    Ілюстрації до теми ви зможете знайти у матеріалах підручника Л.МАСОЛ  МИСТЕЦТВО – К.: ВД «Освіта», 2018.  -  206-207С.– тема 7.7
       Пофантазуйте і запропонуйте власні бюджетні дизайн-ідеї застосування кристалів Swarovskі (для одягу, сумок, окулярів, канцелярського приладдя, техніки тощо). Результати власної фантазії завантаж  на електронну пошту mrsborisenkosa@gmail.com  

9 клас
Урок № 28   Дата:10.04.20
Тема. Телебачення: погляд у світ.
        Ми живемо в епоху глобального панування медіа. Чи завжди ми усвідомлюємо значення таких поширених слів, як медіа-культура, медіа-простір, медіа-освіта, медіа-технології?
Медіа всебічно впливають на всі сфери діяльності людини — від пізнання до дозвілля. Отже, кожній людині потрібна медіа-грамотність, щоб критично сприймати інформацію. До медіа зараховують друковані видання, фотографію, пресу, кінематограф, відео, радіо, телебачення, звукозапис та Інтернет.
         З-поміж усіх них найпотужніший вплив має телебачення.
           Відповідно до суспільних потреб воно виконує такі основні функції:
хронікальна (оперативне подання інформації
соціально- політичної, економічної, культурної, спортивної тощо);
 — просвітницька та освітньо- виховна (поширення знань із різних галузей науки, культури; залучення до загальнолюдських цінностей);
- розважальна (забезпечення змістовного і цікавого дозвілля, отримання насолоди від інформації, що сприймають);
 — рекламна (повідомлення, оголошення, довідки, інформація
З цією темою ви познайомитесь, прочитав матеріал підручника – тема 25 (стор.160-165).
      Наведіть приклади телепередач і телепрограм. Яким з них ви надаєте перевагу? Чому?
      Програма на телебаченні — це об’єднана творчою ідеєю сукупність передач, яка має постійну назву і транслюється в ефірі з певною періодичністю.           Передачею називають змістовно завершену частину телепрограми, що має відповідну назву, обсяг трансляції, авторський знак і може бути використана незалежно від інших частин програми.
Телерадіотрансляція здійснюється наземними передавачами, за допомогою кабельного телебачення або супутниками.
Телебачення разом з кіно і відео належать до так званих екранних мистецтв, яким притаманні спільні засоби художнього вираження.
Телебачення як вид художньої творчості має специфічну мову: зображально-виражальні засоби і сукупність технічних прийомів, за допомогою яких автор втілює свій задум.
         Жанри телемистецтва: телерепортаж, телевистава, телефільм, телесеріал, відеокліп, ток-шоу, реаліті-шоу, талант-шоу. теледебати, телеміст та ін.

      Практична робота. Твори для ознайомлення.
   Українські відеокліпи на пісні «Україна – це ти» (Тіна Кароль), «Time» і «Look» (ONUKA). Додатково фрагменти з телесеріалів «Роксолана», «Альф».
Збери власний плейлист з улюблених телепередач, теле-шоу, відеокліпів. Оформи його презентацією і поділись на пошту mrsborisenkosa@gmail.com



8 клас Урок № 27
08.04.20р. (10.04.20р.)
Тема. Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві
Пригадай особливості стилю «реалізм» в літературі. Як ти розумієш поняття «реальність, реально»?
Переглянь навчальні  відео з теми «Реалізм»


Прочитай текст підручника стор. 164-173
Розглянь ілюстрації підручника, звертай  особливу увагу на прізвища митців.
 Практична робота ( за вибором)
1. Досліди творчість художників-передвижників, прізвища яких згадуються в тексті підручника.
2. Досліди творчість українських митців, які працювали в реалістичному стилі ( за матеріалом підручника)
 3.Підготуй презентацію на обрану тему. Готову презентацію завантаж на пошту mrsborisenkosa@gmail.com

4. Намалюй реалістичну композицію в побутовому жанрі. Фото роботи завантаж на електрону пошту.

11 клас
07.04.20р.
Тема урока. Українське кіно
Дякую всім, хто долучився до створення мистецького проєкту:  «Лесь Курбас  реформатор українського театру».
Українське кіно…
        З моменту зародження українського кіномистецтва минуло вже понад століття… Перші знакові картини Олександра Довженка, маніфест поетичного кіно «Тіні забутих предків» Сергія Параджанова, оригінальна кіноестетика соціально орієнтованої «міської прози» Кіри Муратової, візитівка української анімації — славнозвісний мультсеріал про козаків Володимира Дахна, культові мультфільми Давида Черкаського, як і багато інших прекрасних кінострічок минулого століття, вже увійшли до історичного літопису нашої культури.
            Кінематограф перiоду незалежностi характеризується розпадом кіноіндустрії ХХ ст. і спробами відбудувати чи реконструювати її в нових умовах. Сучасна соціокультурна ситуація характеризується комерціалізацію мистецтва, зростанням ролі реклами, різних медіа, зокрема телеканалів, які активно презентують розважальні серіали тощо. Інтернет здійснив унікальний «допуск» глядацької аудиторії до кіно всіх країн, до неймовірно строкатої палітри жанрів і стилів. Популярності набувають кримінальні драми, суто розважальні фільми тощо. У цих умовах традиції вітчизняного кінематографа продовжують розвиватися. Кращі українські режисери знімають історичні фільми. На рубежі століть легендарний актор Богдан Ступка (1941—2012) стає головним гетьманом екрану: ролі в історичному серіалі Миколи Засєєва-Руденка «Чорна рада» (2000), у фільмі Юрія Іллєнка «Молитва за гетьмана Мазепу» (2001), у стрічці польського режисера Єжи Гофмана «Вогнем і мечем» (1999).
 Нині в український кінематограф прийшло нове покоління кіномитців, знімається багато короткометражних фільмів. Нерідко кінокартини торкаються сучасної тематики, зокрема проблем молоді, підлітків (мюзикл «Трубач», блокбастер «Сторожова застава», мультфільм «Викрадена принцеса»). Уперше в українському кінематографі «Золоту пальмову гілку» на Каннському кінофестивалі в номінації «Кращий короткометражний фільм» здобув І. Стрембіцький за стрічку «Подорожні» (2005). Понад 40 нагород, серед яких три призи Каннського кінофестивалю, має художній фільм М. Слабошпицького «Плем’я» (2014).
       У наш час на популярних кінофестивалях та конкурсах присуджують спеціальні премії, з-поміж яких набула ваги українська статуетка «Скіфський олень». Її отримує володар Гран-прі Київського міжнародного кінофестивалю «Молодість», що проводиться з 1970 р.  Дедалі більше творчих обертів набирає міжнародний кінофестиваль в Одесі, який проводять із 2010 р. Поступово збільшуються масштаби кіновиробництва, кінопродюсери шукають різні канали презентації вітчизняних кінокартин в Україні та поза її межами.
    Ілюстрації до теми ви зможете знайти у матеріалах підручника Л.МАСОЛ  МИСТЕЦТВО – К.: ВД «Освіта», 2018.  -  190-201 С.– тема 7.6
           За можливості пропоную переглянути згадані у лекції фільми. Особисті враження викласти у формі відгука на електронну пошту mrsborisenkosa@gmail.com  

Мистецький проект:  «Іван Миколайчук — уособлення національного духу в українському кіно» ( За вибором).

10 клас
Урок № 27
Дата: 06.04.20
Тема. Театральне мистецтво Далекого Сходу.
 Уважно прочитай матеріал за посиланням
    Коріння театру народів далекосхідного регіону сягає у далеке минуле. Зародження і поширення театрального мистецтва у східних країнах пов’язують із народними традиціями, які влилися у храмові свята з виникненням буддизму. Різні види східного театру — драматичний, ляльковий, тіньовий тощо — мають свої художні особливості. Кожен театральний жанр, що прийшов із глибини століть, зберіг свої початкові канони й індивідуальний стиль. Упродовж багатьох століть актори зберігали і передавали ці традиції учням (зазвичай своїм дітям), утворюючи акторські династії. В історії театрального мистецтва значуще місце належить видам японського театру — Но і Кабукі. На їх прикладі можна осягнути загалом ознаки «східного театру». Театр Но (з яп. — майстерність) зародився в ХІV ст. і швидко став популярним серед самураїв і вищої знаті. Він був проголошений «церемоніальним театром». У ті часи вважали, що хороша акторська гра сприяє процвітанню країни, а погана — гнівить богів і приносить біду. Тому недбалість у виконавстві карали, інколи навіть жорстоко (засудженням до харакірі). Через такі вимоги актори стали звертати увагу передусім на техніку. Це привело до створення унікальних виконавських прийомів. Для досягнення урочистості змінили ритм вистави: темп розмовної мови, що існував раніше, замінили на протяжний діалог. Також збільшили танцювальні сцени.
     Маска — головний засіб виразності в театрі Но. Вона перетворює фігуру актора в розкішному химерному костюмі ніби в задрапіровану скульптуру. Зазвичай актор володіє декількома масками одного виду. Грим у театрі не використовують. Маску носять із перукою, підфарбовують губи, підмальовують очі, брови. Як твори мистецтва маски виставляють у музеях і галереях. Сцена театру має канонічну конструкцію, всі її елементи виготовляють з нефарбованого японського кипариса від золотистого до темно-шоколадного кольору. На стовпи спирається вигнутий дах, що нагадує верхівки японських храмів. Легкі бамбукові або дерев’яні рами, обтягнуті тканиною, можуть зображувати найрізноманітніші речі: палац, хатину, колиску, гори тощо. Оркестр розташовується біля задньої стіни-декорації із зображенням вершини могутньої сосни. На звороті задника — величезне дзеркало, що служить елементом інтер’єру розташованої за сценою акторської вбиральні, де актори входять в образ. Зліва від оркестру сидять помічники, які під час вистави подають акторам реквізит, поправляють костюми і перуки. Через розсувні бокові двері, на яких намальовано стебла бамбука, з’являються хористи, виходять актори, яким у перебігу дії потрібно непомітно зникнути. Класична програма складається з п’яти частин (п’єс) і трьох комедійних сценок між ними. Джерело сюжетів: історичні перекази, героїчні й романтичні легенди, побутовий фольклор, буддійські оповіді.
Переглянь навчальні  фільми за посиланнями
https://www.youtube.com/watch?v=TEVg2iHpfl0 (Японський театр Но)

https://www.youtube.com/watch?v=G71-YMHYbQI (Японський театр Кабукі

 Аніме — це мультиплікація, зроблена саме в Японії, яка виникла майже століття тому і нині популярний анімаційний жанр. Персонажів аніме легко впізнати за неприродно великими очима. У цьому стилі екранізують світову літературну  класику, аніме-стрічки із захопленням дивляться діти, підлітки й дорослі. По суті вони є екранізацією манги — коміксів.
   Розкажи про улюблені аніме, розповідь завантаж на пошту mrsborisenkosa@gmail.com


11 клас
03.04.20р.
Тема урока. Український театр
Опрацювати матеріал підручника Л.МАСОЛ  МИСТЕЦТВО – К.: ВД «Освіта», 2018.  -  190-201 С.– тема 7.5
Тестові завдання з теми за посиланням
Основні віхи розвитку українського театру, знакові прізвища митців:
Перші професійні актори-скоморохи.
 Шкільний театр козацько-гетьманської доби.
Національний ляльковий театр вертеп.
Перший український професійний театр під орудою О. Бачинського при товаристві “Руська бесіда” (1864).
 Принципи реалізму і народності «театру корифеїв»: музично-драматичного за формою і фольклорно-етнографічного за змістом. (М. Кропивницький, М. Старицький, І. Карпенко-Карий.
Діяльність першого стаціонарного українського театру в Києві.
Новаторські експерименти видатного режисера і актора Л.  Курбаса у театрі «Березіль».
Мистецький проект:  «Лесь Курбас-реформатор українського театру». (Зокрема дослідіть, за які досягнення його ім’я увійшло до Золотої книги  видатних європейців у Відні).

9 клас
Урок № 27
Дата:03.04.20
Тема. Українська анімація
1.Уважно прочитай матеріал підручника – тема 23-24 (стор.157-159).
2. Розглянь ілюстрації, звертай увагу на прізвища митців, назви анімаційних творів.
Схарактеризуй досягнення українських митців у царині анімаційного кіно. Перегляньте кілька згаданих у підручнику мультиплікаційних фільмів. Висловіть власні судження щодо їх змісту і художніх особливостей.
 Практична робота. Твори для ознайомлення.
1.Алла Грачова «Ведмедик і той, що живе в річці», Володимир Дахно «Як козаки інопланетян зустрічали», Давид Черкаський «Лікар Айболить», «Острів скарбів»,  «Народна мудрість», «Пластилінова ворона», «Йшов трамвай дев’ятий номер».
2. Створи у вигляді презентації власне аніме на будь-яку тему. ( Можливо: Я на карантині.)
3. Готові презентації завантаж на пошту mrsborisenkosa@gmail.com

8 клас
Урок № 26
Дата: 01.04.20
Музика доби романтизму
 Пригадай особливості нового стилю мистецтва.
Презентація з теми «Романтизм»
Уважно прочитай матеріал підручника – тема 28-29 (стор.156-163).
 Розглянь ілюстрації, портрети композиторів, звертай увагу на прізвища митців.
 Слухання
1.Ф.Шопен «Ноктюрн» https://www.youtube.com/watch?v=2QVuWFCdkTs

2. А.Дворжак «Словянські танці» https://www.youtube.com/watch?v=kKzVfjgN9aY

3. Н.Паганіні Каприс № 24 https://www.youtube.com/watch?v=nYbzMupFrnA


4. Досліди творчість М. Калачевського, підготуй презентацію про українського композитора. Готову презентацію завантаж на пошту mrsborisenkosa@gmail.com



10 клас
Урок № 26
Дата: 30.03.20
Тема. Хореографічне мистецтво Далекого Сходу. Бойові єдиноборства.
1.Уважно прочитай матеріал підручника – тема 3.2 ( до стор.57). 
2. Розглянь ілюстрації, звертай увагу на  назви музичних інструментів, назви танців.
3. Переглянь навчальні  фільми за посиланнями
https://www.youtube.com/watch?v=ZLaLCOtDrSk (китайський танок левів)


https://www.youtube.com/watch?v=hNNvSeAs8a0 (танок дракона)
За рубриками  « Корейський  танок з віялами, барабанами» підготуй презентацію, підібравши фото та ілюстрації в інтернеті.
 Бойові єдинобарства. Переглянь за посиланням інформацію про різновиди бойових мистецтв.




8 клас
Урок № 26 
Дата: 18.03.20
Романтизм в образотворчому мистецтві
1.Уважно прочитай матеріал підручника – тема 26-27 (стор.146-153).
2. Розглянь ілюстрації, звертай увагу на прізвища митців.
 Переглянь презентацію з теми «Романтизм»
 Практична робота.
Розглянь репродукції картин в інтернеті, визнач жанр картин (Е.Делакруа Свобода на барикадах; Т.Жеріко Поранений кірасир; К.Д.Фрідріх На вітрильнику; В.Тернер Пожежа в будинку парламенту; В.Блейк Ілюстрації до «Божественної комедії» Данте; К.Брюллов Автопортрет, Вершниця; А.Мокрицький Портрет дружини, Дівчина на карнавалі; В.Штернберг Пастушок, Садиба Г.С.Тарновського в Качанівці; І.Айвазовський Феодосія. Захід сонця).
2. Намалюй фантастичний пейзаж (акварель, пензлі)
3. Досліди творчість будь-кого із митців-романтиків, підготуй презентацію про обраного художника. Готову презентацію завантаж на пошту mrsborisenkosa@gmail.com


9 клас
Урок № 26
Дата: 20.03.20
Тема. Українське кіно
1.Уважно прочитай матеріал підручника – тема 23-24 (стор.148-156).
2. Розглянь ілюстрації, звертай увагу на прізвища митців.
За рубриками «Портрет митця», « З історії шедевра» підготуй презентацію, підібравши фото та ілюстрації в інтернеті.
 Практична робота. Твори для ознайомлення.
1.Історичні фільми, зокрема про Б. Хмельницького (у порівнянні), О.Довженко «Земля», «Україна в огні», С.Параджанов «Тіні забутих предків», Олесь Янчук «Голод-33», Леонід Биков «В бой идут одни старики», або інші названі в параграфі підручника
2.Виконай завдання на стор.153,155… «Переглянь фільм…»
3. Готові презентації з рубрик підручника завантаж на пошту mrsborisenkosa@gmail.com

11 клас
20.03.20р.
Тема урока. Культура України в другій половині ХІХ – першій половині ХХ ст.
Опрацюй матеріал підручника – тема 7.4

Дати з теми «Культура України в другій половині ХІХ – першій половині ХХ ст.» (для ЗНО)


Тестові завдання з теми за посиланням

Твори для сприймання: М. Лисенко «Заповіт»,  М. Вербицький. «Заповіт», К. Стеценко Солоспів «Стояла я і слухала весну» на вірші Лесі Українки, Я. Степовий Балада «Три шляхи» на вірші Т. Шевченка, М. Леонтович Хорові обробки, пісні П.Майбороди, О. Білаша, В.Івасюка.



Немає коментарів:

Дописати коментар