ДИСТАНЦІЙНІ УРОКИ ІСТОРІЇ 6 КЛАС

Урок № 62 Дата: 25.05.2020р.
Тема:         Падіння   Західної   Римської  імперії
Пригадай:
1) Якими були причини кризи в Римській імперії?
2) У чому проявлялася криза Римської імперії?
3) Назвіть найважливіші реформи Діоклетіана. Як вони допомогли подолати кризу?
В робочому зошиті запиши дату і нову тему: «Падіння Західної Римської імперії». Для вивчення нової теми необхідно пригадати поняття «християнство».
Прочитай пункт 1-2 параграфа 52.
1.Якою була доля християн до того, як християнство зрівняли в правах з іншими релігіями?
 2. Чому імператор Константин приділяв багато уваги розбудові християнської церкви?
3. Хто й коли переніс столицю римської імперії до міста Візантій?
Передивись навчальне відео за посиланням

Прочитай пункт 3 параграфа 52.
Хто був останнім імператором єдиної Римської імперії.
За яких обставин відбулося падіння Західної Римської імперії?
Зверни увагу!
Ø Протягом 300 років Римською імперією поширилася нова релігія — християнство.
Ø  У 395 р. Римську імперію було поділено на дві частини. Постали Західна Римська імперія та Східна Римська імперія.

Ø 476 р. вважається датою падіння Західної Римської імперії.

Урок № 61 Дата: 20.05.2020р.
Тема: Кризові  явища Римської імперії
Пригадай:
1) Коли Рим перетворився на імперію?
2) Якими були повноваження римського імператора?
3) Назвіть народи — сусіди Риму.
В робочому зошиті запиши дату і нову тему: «Кризові явища Римської імперії».
Прочитай пункт 1 параграфа 51(стор.161).
В робочому зошиті запиши  причини кризи Римської імперії.
Перевір свій запис, передивившись  навчальне відео за посиланням

Прочитай пункт 2 «Реформи  Діоклетіана»
Зверни увагу!
Ø Із кінця II ст. Римська імперія увійшла в тривалу кризу.
Ø Причинами кризи були недосконалість системи управління та неефективне ведення господарства, засноване на пограбуваннях провінцій та праці рабів.

Ø Реформи Діоклетіана на деякий час покращили становище  імперії.

Урок № 60 Дата: 18.05.2020р.
Тема: Народи – сусіди Риму
Пригадай:
1)Під впливом культури якого народу перебувала культура Риму?
2)Архітектурні памятки Давнього Риму.
3)На честь кого виготовлялись скульптури?
В робочому зошиті запиши дату і нову тему: «Народи- сусіди Риму».
Для вивчення нової теми необхідно пригадати:
      Як Рим став імперією?
      Як називались захоплені Римом території?
Прочитай пункт 1 параграфа 50. Чому сармати були здатні протистояти римській армії? Чим цей народ відрізнявся від скіфів?
 Для ознайомлення з наступними сусідами Риму передивись навчальне відео за посиланням

Повторити інформацію про кельтів можна у пункті 2 параграфа 50. Кого називають друїдами? Яку роль вони відігравали в кельтському суспільстві?
Розглянь реконструкцію кельтського будинку (стор. 162). Які висновки можна зробити з побаченого.
Зверни увагу!
Ø У часи існування Римської імперії в українських степах жив народ сарматів.
Ø Сармати уславилися як кінні воїни, закуті у важку броню.

Ø На території Західної та Центральної Європи сусідами Риму були племена кельтів, які вели осілий спосіб життя й переважно займалися землеробством.

Урок № 59 Дата: 13.05.2020р.
Тема: Культура Риму
Пригадай:
1)Кого з правителів Риму називали диктатором, а кого принципсом?
2) Як римська республика перетворилась на імперію?
3) Які реформи проводили народні трибуни брати Гракхи?
4) Як правив Римом Октавіан Август?
В робочому зошиті запиши дату і нову тему: «Культура Риму». 
Для вивчення нової теми необхідно пригадати поняття «елліністична культура», «ораторське мистецтво».
Прочитай пункт 1 параграфа 49. Чим мистецтво Риму відрізнялося від мистецтва Греції?
З пункту «Література» випиши імена відомих римських ораторів, поетів та філософів.
Передивись навчальне відео за посиланням

Зверни увагу!
Ø Римське мистецтво було дуже простим, поки Рим не перетворився на світову імперію та не ознайомився з досягненнями інших культур.
Ø Римська література тривалий час перебувала під сильним впливом грецької.  

Ø Римляни досягли великої майстерності в архітектурі та інженерній справі.

Урок № 58 Дата: 06.05.2020р.
Тема: Римська імперія
Пригадай:
1)поняття «контрибуція», «провінція», «республіка», «народний трибун».
2) Яка територія стала першою римською провінцією?
3)Чому війни Рима с Карфагеном називаються Пунічними?
4) Якими були наслідки Пунічних війн?
5) За контурною картою, картою підручника (стор. 147) повтори території, які стали провінціями Риму протягом ІІ ст до н.е – І ст н.е.
В робочому зошиті запиши дату і нову тему: «Римська імперія».
Для вивчення нової теми необхідні поняття:
Диктатор — у період Римської республіки одноосібний правитель, вища посадова особа, яку Сенат призначав у разі найбільшої небезпеки для держави. Пізніше — воєначальник, який захопив владу в Римі завдяки контролю над армією.
Принципат -умовний термін, яким позначається політична система ранньої Римської імперії (І—НІ ст. до н. е.). Основи принципату були закладені реформами першого римського імператора Августа (27 p. до н. є. — 14 р. н. е.), викликаними глибокою соціально-політичною кризою Римської республіки в І ст. до н. є.
          Наприкінці I ст. до н. е. Римська республіка переживала кризу.
Про причини кризи прочитай на стор. 151 підручника.  Які реформи намагались провести народні трибуни брати Гракхи ?
Передивись навчальне відео за посиланням 

На сторінці 152 підручника розглянь схему «Влада імператора», ілюстрації.
Зверни увагу на те, як  відрізнялась влада диктатора Гая Юлія Цезаря і принципса Октавіана Августа.
Почитай 2-4 пункти параграфа 48.
Якою була політика Юлія Цезаря? Якими були основні повноваження римського імператора?

Уважно перечитай «Висновки» на стор.153. Чому період І-ІІ ст. вважається періодом розквіту?

 Урок № 57  Дата: 04.05.2020р.
Тема: Військові завоювання Риму. Пунічні війни.
Пригадай:
1)поняття «колонізація», «імперія»
2) Де засновували свої колонії давні греки, фінікійці?(стор.78, 112)
3)Які імперії стародавнього світу ти памятаєш?
В робочому зошиті запиши дату і нову тему: «Військові завоювання Риму. Пунічні війни».
Для вивчення нової теми необхідні поняття:
Контрибуція-примусові післявоєнні платежі, які сплачує держава, яка зазнала поразки у війні, державам-переможницям; 
Провінція — залежна від Риму територія, розташована за межами Апеннінського півострова (Італії).
Передивись навчальне відео за посиланням

На сторінці 147 підручника розглянь карту «Пунічні війни».
Зверни увагу на те, як змінювалась територія Римської держави.
Почитай 1-2 пункти параграфа 47.
1) Назвіть три періоди римських завоювань та території, здобуті Римом у кожен із них.
 2) Яку назву мали війни Риму з Карфагеном? Якими були їх наслідки?
Уважно перечитай «Висновки» на стор.150. Чому Середземне море названо «римським озером»? Виконай завдання в контурній карті за темою "Римські завоювання. Пунічні війни"
У вільний час ти можеш дізнатися більше про видатного полководця стародавньої історії Ганнібала Барка за посиланням 


 Урок № 56  Дата: 29.04.2020р.
Тема: Релігія та звичаї Давнього Риму
Пригадай:
1)поняття «пантеон богів», «давньогрецькі герої», «жертвопринесення», «жерці»;
2)щонайменше п’ять давньогрецьких богів;
 3)способи вшанування богів, поширені в Давній Греції.
В робочому зошиті запиши дату і нову тему: «Релігія та звичаї Давнього Риму».
Передивись навчальне відео за посиланням



На сторінках підручника 144-145 розглянь, як давні римляни уявляли богів.
Зверни увагу на імена давньоримських богів, порівняй їх з давньогрецькими.
Почитай матеріал параграфа 46. Зроби висновки:
1.Яким був головний принцип римлян у спілкуванні з богами?
2. Хто такі лари і пенати? Яким було їхнє призначення?
Уважно перечитай «Висновки» на стор.146

Урок № 55  Дата: 27.04.2020
Тема: Повсякденне життя в римських містах
 Пригадай.
1) Поняття: патріції, плебс, сенат, народний трибун, вето, диктатор
2) Якими були органи влади в Римі?
3)Чому Рим вважався республікою?
В робочому зошиті запиши дату і нову тему: «Повсякденне життя в римських містах».
Прочитай 1 пункт параграфа 45 підручника (Стор.141).
 Хто був головою давньоримської сімї?
Розглянь ілюстрацію підручника «Римський чоловічий  та жіночий одяг»
 Передивись навчальне відео за посиланням

На сторінках підручника 142-143 розглянь, як виглядали помешкання плебеїв та заможніх римлян.
Почитай пункти 2-3 параграфа 45.
 Перелічи основні продукти харчування пересічних римлян.
Уважно перечитай «Висновки» на стор.143


Урок № 54  Дата: 22.04.2020
Тема: Римська республіка
 Пригадай.
1)Якими були природні умови Апеннінського півострова?
2)Чим займалося населення?
3) Коли було засновано місто Рим?
4)Які права мали римські громадяни?
5) Якими були органи влади в Римі?
Порівняй поняття «аристократи-патріції», «демос-плебеї».
В робочому зошиті запиши дату і нову тему: «Римська республіка».
Прочитай текст параграфа 44 (Стор.139-140).
 Знайди пояснення понять: патрон, клієнт, республіка, народний трибун, вето, Закон ХІІ таблиць, диктатор.
 Передивись навчальне відео за посиланням

У тексті підручника знайди і запиши в робочий зошит:
Які події відповідають датам: 509р. до н.е., 494р. до н.е., 451-449рр. до н.е.
Уважно перечитай «Висновки» на стор.138


Урок № 53  Дата: 15.04.2020
Тема: Природа та господарство на Апеннінському півострові. Виникнення міста Рим
 Пригадай.
1)Які держави отримали назву «елліністичні»? Як вони утворились?
2)Який період в історії отримав назву «Еллінізм»?
3) В чому полягають особливості елліністичної культури?
В робочому зошиті перевір записані памятки елліністичної культури.
В робочому зошиті запиши нову тему: «Природа та господарство на Апеннінському півострові. Виникнення міста Рим» і дату уроку.
Робота з атласом, картою в підручнику на стор.137.
Проаналізуй географічне розташування Апеннінського півострова.
Знайди територію, на якій жили племена латинян.
Прочитай пункт 1 параграфа 43. Дай відповідь: Чим займалось населення півострова?
Передивись навчальне відео за посиланням

Про що розповідає легенда, міф? Як виникло місто Рим?
Прочитай пункт 2 підручника на стор. 137.
Розглянь скульптуру Капітолійської вівчиці. Чому і сьогодні її вважають символом Риму?
Пригадай поняття: «монархія», «громадянин», «негромадянин».
Проаналізуй схему підручника на стор.138 «Суспільний устрій Рима»
Порівняй суспільний устрій Рима та грецьких полісів (схема на с. 104).
Що спільного ти помітив?
Прочитай 3 пункти параграфа 43. В робочому зошиті запиши:
1)Права римського громадянина.
2)  Таблицю «Органи влади в Римі».
Орган влади
Повноваження
Цар

Сенат

Народні збори

Уважно перечитай «Висновки» на стор.138

 Урок № 52    Дата: 13.04.2020
Тема: Еллінізм
 Пригадай.
1)Ім’я македонського царя, якому вдалося обєднати грецькі поліси. Чому це вдалося?
2)Яку велику державу завоював Александр Македонський?
3)Чому, на твою думку, Александра Македонського називають Великим?
Робота з атласом, контурною картою, або на стор.128 повтори маршрут Східного походу Александра Великого і місця найвідоміших битв.
В робочому зошиті запиши дату і нову тему уроку: « Еллінізм».
Прочитай пункт 1 параграфа 42.
 Дай відповідь: Чому імперія Александра Великого розпалась на окремі держави?
Розглянь карту на стор.133, прочитай назви держав, утворених на території імперії.
На стор.134 познайомся з поняттям «еллінізм».
Передивись навчальне відео за посиланням


Як утворилась елліністична культура?
Що з цього фільму тобі вже було відоме? (Грецька колонізація на Північному Причорноморї ).
Прочитай 2-3 пункти параграфа 42. В робочому зошиті запиши:
        Культура, заснована на поєднанні грецької та східної, отримала назву елліністичної.
      Назви найвідоміших памяток  міста Александрії Єгипетської.

 Урок № 51
Дата: 08.04.2020
Тема: Імперія Александра Македонського
Пригадай. Яка форма правління називається «демократією». Чим вона відрізнялась від правління в Спарті?
За робочим зошитом повтори політичних діячів Афін, які реформи для правління полісом вони провели?
 В робочому зошиті запиши дату і тему урока «Імперія Александра Македонського» (Звертаю увагу, що саме «Александра», це не помилка, а історичне імя).
На сторінці 128 підручника (параграф 41) розглянь карту, знайди Македонію.
Прочитай 1 пункт і випиши в зошит імя македонського царя. Зверни увагу, які перетворення він зробив, щоб посилити свою армію!
 Прочитай 2 пункт параграфа. Дай відповідь: Чому македонському царю вдалося об’єднати грецькі поліси?
Передивись за посиланням навчальний фільм

1) Яку велику державу завоював Александр Македонський?
 2) Яким був внутрішній устрій імперії Александра Великого?
3)Чи всі народи однаково ставилися до його влади?
4)Чому, на твою думку, Александра Македонського називають Великим?
Уважно прочитай  пункт 3 параграфа  підручника, розглянь ілюстрації.
 У робочому зошиті запиши роки Східного походу Александра Македонського.
Уважно перечитай«Висновки» до параграфа 41.
У контурній карті «Імперія  Александра Македонського» познач територію утвореної імперії, за картою на стор.128 познач маршрут Східного походу і місця великих битв.

За бажанням передивись фільм за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=R6gvxrilG9Q

   Урок № 50
Дата: 06.04.2020
Тема: Демократія в Афінах
1. Пригадай склад населення Спарти. Чим відрізнялось становище кожної групи?
2. За робочим зошитом повтори основні вимоги законів Лікурга, з якою метою вони були прийняті?
3. Як основне заняття спартанців впливало на виховання молоді?
4. Хто в грецьких полісах вважався громадянином, які права він мав? Чому жінки і метеки не брали участі в керівництві полісом?
Ознайомся з новими поняттями «аристократія» і «демос», «монархія» і «олігархія» ( Підручник стор.121, 1 пункт параграфа 39)
 В робочому зошиті запиши дату і тему урока.
Передивись за посиланням навчальний фільм


Уважно прочитай параграф 39 підручника.
 В робочому зошиті:
А) запиши і вивчи: демократія — політичний устрій, за якого громадяни самі ухвалювали закони й жили за ними.
Б) заповни таблицю:
Політичний діяч
Роки правління
Наслідки реформ
Солон
594-593р. до н.е.
Громадяни міста отримали можливість брати участь у його політичному житті.









В) запиши                Демократичні органи влади в Афінах
 Народні збори                                                           
                                                   Громадський суд                      Рада пятисот                    

3.Уважно перечитай «Висновки» до параграфа 39.



   Урок № 49
Дата: 01.04.2020
Тема: Спарта.
 Використовуючи контурну карту (попереднє Д.З.), атлас с.8 і таблицю (з робочого зошита) «Основні битви персько-грецьких війн» дай відповіді на питання:
1.Причини персько-грецьких війн.
2. Основні битви. Результати.
3. Після завершення війни які два поліси розпочали змагання за першість у Греції.
4. Чим вразили тебе спартіати.
Передивись за посиланням навчальний фільм
  https://www.youtube.com/watch?v=lNqAmSsrTT8


           Уважно прочитай параграф 37 підручника.
            В робочому зошиті запиши дату і тему урока.
    Випиши виділенні жирним шрифтом поняття і пояснення до них.
3    Запиши основні вимоги законів Лукурга
      Уважно перечитай «Висновки» до параграфа.
Бажаю успіху!

   Урок № 48
Дата: 30.03.2020
Тема: Персько-грецькі війни
 За робочим зошитом повтори «Причини грецької колонізації».
За контурною картою, атласом ( стор.8) або підручником ( стор.114) повтори назви міст-колоній, які заснували греки у Північному Причорноморї.
В робочому зошиті укажіть дати таких історичних процесів: 
1) заснування окремих грецьких міст­колоній на території сучасної України;
 2) контроль скіфами грецьких полісів у Криму;
 3) розквіт Боспорського царства;
4) найбільше територіальне розширення Понтійського царства.
         На стор. 116  підручника познайомся з поняттям «Персько-грецькі війни».
        Передивись за посиланням навчальні фільми




       Прочитай параграф підручника на стор. 116-117, знаходячи в атласі на стор.8 згаданні в тексті території і названі поліси.
       Переглянь уривок з фільма «300 спартанців» за посиланням

3     Уважно перечитай «Висновки» до параграфа.
         Виконай завдання 3 на стор.117
         Виконай завдання в контурній карті «Греко-перські війни».
Бажаю успіху!


Урок № 47
Дата: 18.03.2020
Тема: Велика грецька колонізація
Перегляньте ілюстрації на сторінках підручника (110-111)
Повтори поняття: пантеон грецьких богів, герої, жертвопринесення, олімпійські ігри, містерія, оракул.
 Передивись за посиланням навчальний фільм
https://www.youtube.com/watch?v=oiAPv-WpysA
 Виконайте завдання на стор.111 (усно)
    Прочитай повільно у підручнику сторінки 112-115.
 Розглянь ілюстрації, карти.
В робочий зошит запиши:
А) Причини грецької колонізації
Б) Назви полісів у Північному Причорноморї, заснованих давніми греками.
 Передивись за посиланням навчальний фільм
https://www.youtube.com/watch?v=FBQRKKQZHmw
Дай відповіді на запитання на сторінці 115
  Виконай завдання в контурній карті «Велика грецька колонізація»
Бажаю успіху!