ДИСТАНЦІЙНІ УРОКИ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ 8 КЛАС

28.09.21р. Тема. Церковне життя ХVІ ст.
Пригадай :
 Коли було укладено Люблінську унію?
 Якими були наслідки Люблінської унії для українського народу?
В робочому зошиті запиши дату і тему уроку, поняття до теми: «право патронату», «церковні братства».



Передивися навчальне відео за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=qkDNOHRQU9E&ab_channel=RichelieuLyceum 
За матеріалами відео і параграфом (п.5 стор34-35) підручника в робочому зошиті зроби записи:
Криза православної церкви на українських землях
1.     Відсутність держаної  підтримки православної церкви.
2.     «Право патронату».
3.     Неможливість православного духовенства брати участь у роботі сенату.
4.     Сплачували податки.
5.     Негативне ставлення правлячої верхівки до православ’
я.
За текстом п.3 (стор.37-38) запиши дати утворення та назви перших церковних братств,  напрямки діяльності.
Діяльність церковних братств
1.     Захист прав православного населення (скарги, посилання делегацій)
2.     Просвітницька діяльність (Львівська братська школа).
3.     Львівська братська друкарня.
4.    
Благодійність ( Львівський шпиталь-притулок для бідних).

20.09.21р. Тема. Люблінська унія. Об’єднання більшості українських земель у складі Польщі
Пригадай :
Поняття і події, пов’язані з ними:  «фільварк», «Магдебурзьке право», «унія», «федеративна держава», «інкорпорація».
  •  Із якою державою воювало Велике князівство Литовське з 1561 р.?
  •  Якою була позиція українських князів щодо можливого об’єднання Польщі    й Литви?
  •  Що таке федеративна держава?
  •  Коли було укладено Люблінську унію?
  •  Які українські землі за Люблінською унією перейшли під польську владу?
Передивися навчальне відео за посиланням 


https://cutt.ly/UEp4cTk

 


В робочому зошиті запиши дату і тему уроку.
За матеріалами відео і параграфом (п.3 стор.18-20) підручника в робочому зошиті склади таблицю





«Наслідки Люблінської унії»

Позитивні

Негативні

 

 

 

 

 

Запам’ятай
  • Унаслідок укладення Люблінської унії на карті Європи постала нова держава — Річ Посполита.
  • Більша частина українських земель опинилася під польською владою, що спричинило зміни у становищі їх населення.
  • 1588р. Третій  Литовський статут запровадив для різних категорій залежних селян кріпосне право. 


23.02.21р. (26.02.21р.) Тема. Правобережна та Лівобережна Гетьманщина в  60—70-х рр. XVII  ст.

Пригадай :
  • Поняття і події, пов’язані з ними:  «Гадяцька угода», «українсько-московська війна», «громадянська війна», «Руїна», «Правобережна Гетьманщина», «Лівобережна Гетьманщина», «Андрусівське перемир’я».
  • Які прорахунки політики І.  Виговського призвели до загострення соціально-політичного становища в Україні восени 1657 — взимку 1658 р.?
  •  Охарактеризуй зміст Гадяцької угоди. У  чому полягала відмінність цього документа від Зборівського договору 1649  р. і  Березневих статей 1654  р.?
  • Прослідкуй за картою (с.  155 підручника) перебіг воєнних дій українсько-московської війни 1658—1659  рр.
  • Який рік слід вважати роком розколу Української держави на Лівобережну і  Правобережну Гетьманщину: 1660, 1663  чи 1667?
В робочому зошиті запиши дату і тему уроку, поняття, значення яких необхідно з’ясувати: «сердюки», «протекторат», «компанійці».
Передивися навчальне відео


За матеріалами відео і параграфом 23 підручника в робочому зошиті продовжи роботу  над хронологічною таблицею

Дати

Події

 

 

 

 

 
Уважно переглянь ілюстрації підручника, карти, портрети гетьманів.
Запам’ятай
  • П. Дорошенко, ставши гетьманом Правобережжя, повів рішучу боротьбу за возз’єднання Української козацької держави. Однак цей успіх був нетривалим.
  • Сусідні держави не були зацікавлені в сильній Українській державі. До того ж її єдність підривала боротьба старшинських угруповань за владу. Це призвело до панування в Україні кількох гетьманів одночасно
  • Ні спроби П. Дорошенка за допомогою турецького протекторату, ні намагання І. Самойловича за сприяння Московії відновити єдність України не мали успіху.

22.02.21р. (23.02.21р.) Тема. Гетьманство І. Виговського. Розкол Гетьманської держави. Андрусівське перемир’я

Пригадай : Поняття і події, пов’язані з ними:  Гетьманщина, Військо Запорізьке, Березневі статті, Чигирин, Віленське перемир’я.
В робочому зошиті запиши дату і тему уроку, поняття, значення яких необхідно з’ясувати: «Гадяцька угода», «українсько-московська війна», «громадянська війна», «Руїна», «Правобережна Гетьманщина», «Лівобережна Гетьманщина», «Андрусівське перемир’я».
Передивися навчальне відео 


 За матеріалами відео і параграфом 22 підручника в робочому зошиті склади хронологічну таблицю

Дати

Події

 

 

 

 

 Уважно переглянь ілюстрації підручника, карти, портрети гетьманів.
Запам’ятай
  • У період гетьманства І. Виговського через внутрішні й зовнішні чинники в Україні спалахнула громадянська війна.
  • Укладена з поляками Гадяцька угода не знайшла підтримки в більшої частини населення, що стало головною причиною втрати І. Виговським гетьманства.
  • Обрання гетьманом політично несамостійного Ю. Хмельницького не могло врятувати Україну від громадянської війни. Політичні хитання від Московії до Польщі зрештою призвели до усунення його від влади, а наступна боротьба за гетьманську булаву призвела до розколу Гетьманщини на Правобережну і Лівобережну.
  • Річ Посполита й Московська держава, уклавши між собою Андрусівське перемир’я, юридично оформили поділ України. Андрусівське перемир’я стало гальмом на шляху політичного об’єднання Правобережжя й Лівобережжя та призвело до політичного занепаду козацької України.

 

16.02.21р.  Тема. Урок контролю і корекції навчальних досягнень із розділу «Національно-визвольна війна українського народу ХVІІ століття»

Пригадай :

1. За хронологічними  таблицями в робочому зошиті пригадай основні події і дати Національно-визвольної війни українського народу.

2. Переглянь навчальне відео


В зошиті  запиши тему і виконай тестові завдання, обравши правильну відповідь (стор. 150-152).

За посиланням виконай онлайн-тест. Код доступу 3944305


відкривши посилання
join.naurok.ua

Бажаю успіху!


19.01.21р.   Тема: Заснування Української козацької держави – Війська Запорозького

Пригадай: (за робочим зошитом)
  • Перебіг військових дій протягом 1648-1649 рр.?
  • Які перемоги українського війська змусили польську владу укласти Зборівський договір?
  • Якими є умови Зборівського договору?
В робочому зошиті запиши дату і тему уроку «Заснування Української козацької держави – Війська Запорозького»
Передивися навчальні відео за посиланнями:
https://history.vn.ua/video/ukraine100x3/87.html
 
За матеріалами навчального відео і підручника (параграф 18) зясуй:
  • Якою була офіційна назва Української козацької держави?
  • Що було покладено в  основу політичного устрою Української гетьманської держави?
  •       Які посадовці входили до Генерального уряду?
  • Скільки полків налічувалося в Гетьманщині в 1649 р.?
  •  Яке місто було столицею Гетьманщини?
       На сторінках підручника  розглянь ілюстрації та портрети.
      Зверни увагу: за посиланням
https://cutt.ly/UjIzQcs
ти зможеш передивитися онлай-урок на цю тему, завантажити конспект і пройти тест для самоконтролю.
Раджу скористатися порадою!

12.01.21р.   (14.01.21.) 

Тема: Розгортання національно-визвольної боротьби в 1648-1649 рр.

Пригадай: (за робочим зошитом)
  • Причини Національно-визвольної війни.
  • Дату початку військового конфлікту, лідера і учасників.
  • Яка подія стала приводом до початку війни.
В робочому зошиті запиши дату і тему уроку «Розгортання національно-визвольної боротьби в 1648-1649рр.»
Підготуй таблицю!
Хронологічна таблиця
 «Національно-визвольна війна українського народу ХVІІст.»

Дата

Події

Результат

25.01.

1648

Б. Хмельницький обраний гетьманом Війська Запорозького, звертається з універсалом до українського народу.

Початок Національно-визвольної війни

Березень 1648

Укладено договір з кримським ханом Іслам-Гіреєм ІІІ

Допомога кримської кінноти у війні

19.04.

1648

 

 

 
Передивися навчальні відео за посиланнями:
https://history.vn.ua/video/ukraine100x3/80.html
https://history.vn.ua/video/ukraine100x3/81.html
https://history.vn.ua/video/ukraine100x3/82.html
https://history.vn.ua/video/ukraine100x3/83.html
 
За матеріалами навчального відео і підручника (параграф 17) продовжи працювати над хронологічною таблицею!!!
             На сторінках підручника  розглянь ілюстрації та портрети.
На сторінці 116 зверни увагу на умови Зборівського договору, запиши їх у робочий зошит!
На контурній карті познач бойовий шлях Війська Запорозького у 1648-1649рр. та місця битв.

11.01.21р.   (12.01.21.) Тема: Причини та початок Національно-визвольної війни.

Пригадай:
  • Причини козацько-селянських повстань 20-30-х років ХVІІ століття.
  • Умови «Ординації Війська Запорозького» (стор. 87).
В робочому зошиті запиши дату і тему уроку «Причини та початок Національно-визвольної війни українського народу».
За підручником на стор.104 зясуй поняття «Національно-визвольна війна».
Передивися навчальне відео за посиланням:
https://wwwss.youtube.com/watch?v=8C4UxszjDb4&ab_channel= Уроки истории ПитонаКаа  


За матеріалами навчального відео і підручника (стор. 104-105) у робочому зошиті запиши: Причини Національно-визвольної війни.
Очолив війну проти Речі Посполитої Богдан Хмельницький, з його постаттю ти познайомишся у відео за посиланням та на стор. 106 підручника
https://history.vn.ua/video/ukraine100x3/79.html (Історична постать Богдана Хмельницького).


    На стор. 107 підручника  розглянь таблицю «Періодизація Національно-  визвольної війни», карту і розпочни власну роботу в контурній карті.
Запам’ятай!
  • На кінець 40-х рр. XVII ст. політика, здійснювана Річчю Посполитою на українських землях, призвела до появи великої кількості незадоволених серед різних верств суспільства. Це створило передумови до початку національно-визвольної боротьби.  
  • Б. Хмельницький став лідером повстанців і разом зі своїми сподвижниками згуртував український народ для боротьби за свої права та свободи.
  • Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст. розпочалася після оволодіння військами Б. Хмельницького Запорозькою Січчю.
   Онлай-урок з теми «Причини і початок Національно-визвольної війни українського народа» ти зможеш передивитися на сайті «Всеукраїнської школи онлайн» за посиланням:
https://lms.e-school.net.ua/courses/course-v1:UIED+History-of-Ukraine-8th-grade+2020/courseware/

03.11.20р.     Тема: Культура України в XVI  ст. Розвиток архітектури, образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва

Пригадай:

       За таблицею: «Розвиток української культури в  XVI  ст.»

Галузь культури

Основні здобутки й  досягнення

 

 

      За материал підручника (параграф 7) закінчи роботу над таблицею:

 «Розвиток української культури в  XVI  ст.»

З’ясуй: значення понять: ордер, іконопис, фреска, гравюра, декоративно-ужиткове мистецтво, різьбярство, гаптування.

Запам’ятай!

  •      У XVI ст. в українській архітектурі з’являються риси європейського ренесансного стилю. Потребами часу було обумовлено будівництво захисних споруд — фортець і замків.
  •      В українському образотворчому мистецтві поряд із традиційними жанрами (фрески, іконопис, книжкова мініатюра) з’являються нові — гравюра й портретний живопис.
  •     В іконописі та світському портреті спостерігається схильність до реалізму в зображенні персонажів.
  •      У декоративно-ужитковому мистецтві українські майстри вміло поєднували традиційні прийоми та мотиви з новими віяннями, які поширювалися з Європи.

20.10.20р.    Тема. Культура України в XVI  ст. Розвиток української мови, освіти, книговидання і  літописання

Пригадай:

1.     Мета створення і напрямки діяльності церковних братств в Україні?

2.     Коли було видано Пересопницьке Євангеліє?

3.     Ким був Іван Федоров?

4.     Чому діяльність Львівського Успенського братства можна вважати прикладом для православних українців інших міст?

В робочому зошиті запиши дату і тему уроку: «Культура України в XVI  ст. Розвиток української мови, освіти, книговидання і  літописання»

    Передивися навчальне відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=2t4CtpOXfFc&t=1s&ab_channel=%D0%A3%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%B8%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%B8%D0%9F%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%9A%D0%B0%D0%B0 


       За материал підручника (параграф 6), навчальним відео розпочни роботу над таблицею: «Розвиток української культури в  XVI  ст.»

Галузь культури

Основні здобутки й  досягнення

 

 

Запамятай!

  •      Великий вплив на умови розвитку української культури в XVI ст. мали політичні чинники.
  •      У XVI ст. на основі писемної руської мови українців і білорусів під впливом усного мовлення формувалася українська літературна мова.
  •      У другій половині XVI ст. на українських землях сформувався новий тип навчальних закладів — слов’яно-греко-латинська школа, що відповідала тогочасним освітнім потребам і сприяла підвищенню рівня освіти в Україні.
  •     Розвиток книговидання на українських землях сприяв поширенню освіти, допомагав православним українцям протидіяти полонізації та окатоличенню.

19.10.20р.    

Тема. Церковне життя та братський рух

Пригадай:

1.Як змінилося становище української православної церкви після Люблинської унії?

2.     Що спричинило покатоличення української шляхти?

3.     Як українське козацтво стало на захист православної церкви?

В робочому зошиті запиши дату і тему уроку: «Церковне життя та братський рух»

Передивися навчальне відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=qkDNOHRQU9E&ab_channel=RichelieuLyceum

Прочитай материал підручника параграф 5

Зверни увагу на поняття: право патронату, Реформація, кальвінізм, лютеранство, церковні братства.

 Складіть розгорнутий план за темою «Церковне життя в Україні в XVI ст.».

Запамятай!

  •       У XVI ст. православна церква на українських землях перебувала в кризовому стані.
  •      Поширення реформаційного руху стало поштовхом до розвитку релігійного вільнодумства в Україні й виходу частини віруючих із традиційних церков.
  •      У 60-х рр. XVI ст. в Україні набула поширення Контрреформація — рух, розпочатий католицькою церквою для боротьби з Реформацією.
  •      Діяльність братств допомагала православним міщанам протистояти релігійно-національним утискам, сприяла національному й культурному пробудженню українського суспільства.
  •       Важливим наслідком поширення ідей Реформації на українських землях стала поява перекладів Святого Письма.  У 1556—1561 рр. на Волині було створено Пересопницьке Євангеліє українською мовою.


15.09.20р.     Урок № 3

Тема. Суспільно-політичне життя на українських землях у другій половині ХVVІ ст. (частина 2)

Пригадай:

1.   Які верстви населення українських земель другої половини XIV XV  ст. були привілейованими, а  які ні?

     Якими документами було закріплено привілеї української шляхти?

В робочому зошиті запиши дату і тему уроку: «Суспільно-політичне життя на українських землях у другій половині ХVІ-ХV ст.»

Передивися навчальне відео за посиланням:

https://www.youtube.com/watchv=L1_3j97bCMQ&t=24s&ab_channel=%D0%A3%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%B8%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%B8%D0%9F%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%9A%D0%B0%D0%B0

 


Прочитай материал підручника параграф 1 (пункти 3)на стор.12

Зверни увагу на поняття: фільварок, волок, панщина.

 Які зміни відбувалися в розвитку сільського господарства ?

Чим фільваркова форма ведення сільського господарювання відрізнялася від натурального сільського господарства?

Як ти зрозумів, за що селяни відробляли панщину?

  Прочитай матеріал підручника параграф 1 (пункт 4)

Зверни увагу на поняття: магдебурзьке право, магістрат, рада, лава, цех.

Визначте характерні риси розвитку міст, ремесел і торгівлі в XVI ст.

Визначте за картою атласу й запиши у зошит назви українських міст, які отримали магдебурзьке право до кінця XVI  ст.

Запамятай!

1.     Залучення українських земель до європейського ринку сприяло зростанню попиту на продукцію сільського господарства й появі фільварків.

2.     Українські міста в XVI ст. зростали, багатіючи на розвитку ремесла й торгівлі. Посилювався процес набуття містами магдебурзького права.




08.09.20р.     Урок № 2
Тема. Суспільно-політичне життя на українських землях у другій половині ХVVІ ст.
Пригадай:
1.     Якими були основні верстви населення українських земель у другій половині XIV XV ст.?
2.     Які верстви населення українських земель другої половини XIV XV  ст. були привілейованими, а  які ні?
3.     Чим відрізнялося їхнє становище?
В робочому зошиті запиши дату і тему уроку: «Суспільно-політичне життя на українських землях у другій половині ХVІ-ХV ст.»
      Переглянь навчальний фільм за посиланням:
              https://www.youtube.com/watch?v=qxjxW-r84qM     

Прочитай материал підручника параграф 1 (пункти 1-2)на стор.8-12
За текстом підручника, матеріалом навчального відео в робочому зошиті
запиши: схему: «Становий поділ українського суспільства на початку XVI  ст.» (стор.8).
Розглянь ілюстрації підручника.
      Порівняй за ілюстраціями на с. 9, 11 вбрання різних верств українського суспільства в XІV ст. та XVXVI ст.
Запамятай!
1.     Населення українських земель поділялося на стани.
2.     У першій половині XVI ст. відбулося завершення оформлення правового статусу шляхти.
3.     Визначним представником української шляхти XVI — початку XVII  ст. був князь, магнат, культурний діяч Костянтин-Василь Острозький.

4.     Найчисленнішим і найбільш безправним станом українського суспільства було селянство.

Урок № 1  07.09.20 (08.09.20)
Тема. Повторення. Українські землі у складі іноземних держав
Пригадай:
1.     Які  середньовічні держави мали кордони з українськими землями?
2.     Яку політику вони проводили щодо Русі-України?
3.     Як відбувалося входження українських земель до складу іноземних держав?
4.      Як ти  зрозумів поняття «ополячення», «покатоличення»?
Якщо з запитаннями виникли труднощі, повтори матеріал, передивившись навчальні відео.



В робочому зошиті запиши дату і тему уроку «Українські землі у складі іноземних держав».
Прочитай материал підручника на стор.7.
За текстом підручника, матеріалом навчального відео в робочому зошиті склади таблицю «Етапи входження українських земель до складу іноземних держав:
Країна
Рік
Українські землі
Великого князівства Литовського


Польське королівство


Угорщина


Молдова


Московія


Кримське ханство



Уважно перечитай «Висновки» на стор.8. За темою уроку знайди відповідну контурну карту, виконай завдання.
Бажаю успіху!



Немає коментарів:

Дописати коментар