Пригадай найвідоміші школи світового кінематографа.
Переглянь навчальне відео
Нова тема урока «Українське кіно».
Переглянь навчальне відео
Цей матеріал у підручнику на стор. 148-152
Розглянь ілюстрації підручника, звертай особливу увагу на прізвища митців.
Переглянь фільм С. Параджанова «Тіні забутих предків», підготуй
відгук-враження: «Гра акторів, робота режисера, оператора. Головна мета фільму».
Переглянь
навчальне відео
https://cutt.ly/vk88eNc
Ознайомся з конспектом за темою.
Цей матеріал у підручнику на стор. 124-133
Розглянь ілюстрації підручника, звертай особливу увагу на прізвища митців.
Переглянь навчальне відео
Ознайомся з конспектом за темою.
Цей матеріал у підручнику на стор. 117-120
Розглянь ілюстрації підручника, звертай особливу увагу на прізвища митців.
21.01.21. Тема: Постмодернізм: електронна музика
Постмодернізм — буквально означає те, що після модернізму. Постмодернізм — це гра, пошук і насолода, де немає нічого абсолютного: абсолютного добра, абсолютної краси. Не тому, що люди проти добра чи краси, а тому, що намагання затвердити абсолютні цінності можуть призводити до тоталітарізму. Також постмодернізм — це пошук істини і краси за межами людського.Це спричинило інтерес до машинного інтелекту, машинної логіки. Електронна музика створюється за допомогою електронних технологій. Це можна робити завдяки магнітофону, синтезатору або комп’ютеру. Електронна музика — не стиль музики, а технічний засіб. Тобто за допомогою електроніки можна створити дуже різну музику в будь-якому стилі, будь-яку за характером. Задля прослуховування електронної музики потрібні звукові динаміки чи навушники. Це відрізняє її від музики акустичної. Акустичну музику можна проспівати чи зіграти на акустичних інструментах, як-от орган, скрипка, барабан. В електронній музиці немає обмежень для людського тіла під час виконання, тобто співу чи гри на інструменті. Електронна музика може бути якою завгодно: тихою чи голосною, повільною чи швидкою.В електронній музиці є різні підходи. Наприклад, підхід обробки існуючих звуків.
1948 року двоє французьких композиторів, П’єр Шеффер і
П’єр Анрі, записували на магнітну плівку звуки і монтували їх, тобто розрізали
і склеювали. У творі “Етюди залізниці” вони працювали із записами звуків
потягів, вагонів, рейок. Такий підхід люди застосовують і досі, тобто
обробляють та редагують записи реальних об’єктів: музичного чи не музичного
призначення. Інший підхід — це синтез звуку. Звук — це хвиля коливань у
фізичному просторі: у газі, твердому чи рідкому тілі. Хвилі, що існують у
природі, складні, тому що фізичні тіла, що їх видобувають, є складними. Але в
електронній музиці не обов’язково повторювати чи копіювати природу. Люди
спробували побудувати за допомогою машин математично найпростіші форми звукової
хвилі. https://youtu.be/VRD9Uj2YTBk?t=44
Ці елементарні форми звукової хвилі називають синусоїдою,
квадратом, трикутником та пилою. Саме на таких елементарних формах побудований
синтез звуку. Це створення за допомогою машин принципово нових звуків, що не
існують у природі.
Твір Жана-Мішеля Жара “Equinoxe 4” побудований саме на таких звуках. Назва перекладається як “Рівнодення”.
Ця музика створена в 1978 році. У синтезованих електронних звуків є цікава
особливість: вони дуже яскраво асоціюються з епохою, в якій їх використовували.
Слухаючи трек “Equinoxe 4”, можна сказати, коли він був створений з точністю до
10—20 років. Електронні звуки створюються за допомогою синтезаторів.
Синтезатори — електронні прилади, що створюють і змінюють звуки. Людина керує
синтезатором, змінюючи різні параметри. Синтезатори, на відміну від акустичних
інструментів, постійно винаходять, удосконалюють, як телефони чи автомобілі. А
скрипка чи кларнет змінюються раз на 100 чи 200 років. Тобто швидкість
технічних змін в електронній музиці дуже висока. Саме тому час появи музики,
яку створюють за допомогою синтезаторів, так легко визначити.
Електронна музика заповнила всі частоти. Частота — це
висота звуку, яку ми можемо почути на слух чи відчути тілом. Електронна музика
виконується звуковими динаміками. У них вона звучить на різних частотах з
великою потужністю.
Саме потужне звучання різних частот, в першу чергу
басових — низьких, допомагає танцювати, рухатися під таку музику. Тому майже
вся сучасна танцювальна музика електронна. Електронна музика стала невід’ємною
частиною майже всіх сучасних музичних практик.
Зокрема, електронні інструменти використовують сучасні
композитори. Українська композиторка Алла Загайкевич використовує електроніку в
творі “Геронея”. Це електроакустичний твір для фагота, фортепіано, скрипки,
віолончелі та електронного запису. Електроакустика — одночасне використання в
музичному творі акустичних інструментів і електроніки. У “Геронеї” електроніка
дозволяє створювати більш гнучкий, крихкий образ. Електроніку широко
використовують в попмузиці. Це не тільки синтез звуку, але й обробка звучання
голосів та інструментів.
https://youtu.be/Co0tTeuUVhU?t=26
У треку “Heartless” Kanye West використовує автотьюн — тобто електронне підлаштування
висоти звучання голосу.
Найбільш сучасним досягненням електроніки є генеративна
музика. Це підхід до електроприлада — комп’ютера чи синтезатора — як до
співавтора. Артист відповідає не за конкретні ноти, а за загальні програмні
налаштування. А конкретні рішення “приймає” електронний “розум”. Звичайно, це
ще не штучний інтелект, тому що в синтезатора чи комп’ютера немає волі і
свідомості. Але це вже не скрипка чи кларнет. Людина віддає машинам все більше
функцій. https://youtu.be/6xnjv8XEXT4
Український композитор Олег Шпудейко працює із
синтезатором саме як зі співавтором. Олег налаштовує правила, за якими
синтезатор може обирати наступний звук. Синтезатор обирає звуки, а Олег змінює
загальний характер звучання, але не конкретні події.
Переглянь навчальне відео на тему «Постмодернізм» за посиланням:
Прочитай текст підручника стор. 96-100
Розглянь ілюстрації підручника, звертай особливу увагу на прізвища митців.
Твори візуального мистецтва для сприймання:
М.Дюшан, Д.Поллок, Е.Уорхол, В.Вазарелі
Твори музичного мистецтва для сприймання:
А.Шнітке Концерто гроссо №1 (рондо)
Практична робота (за вибором)
Замалювати свій варіант оптичної ілюзії в стилі геометричної абстракції.
Які ж найхарактерніші ознаки цього стилю? Джерелом натхнення для пошуків стала природа. Представники модерну зверталися до примхливих біоподібних форм, плавних хвилястих ліній, асиметрії.
Немає коментарів:
Дописати коментар