ДИСТАНЦІЙНІ УРОКИ МИСТЕЦТВА 9 КЛАС

   18.03.21. Тема: Кінематографічні школи світу. Українське кіно.

Пригадай найвідоміші школи світового кінематографа.
Переглянь навчальне відео 


Нова тема урока «Українське кіно».
Переглянь навчальне відео 



Цей матеріал у підручнику на  стор. 148-152
Розглянь ілюстрації підручника, звертай  особливу увагу на прізвища митців.
Переглянь фільм С. Параджанова «Тіні забутих предків», підготуй відгук-враження: «Гра акторів, робота режисера, оператора. Головна мета фільму».

 

18.02.21. Тема: Кінематограф. Види та жанри кіно

Переглянь навчальне відео 

https://cutt.ly/vk88eNc 

 Ознайомся з конспектом за темою.

 Цей матеріал у підручнику на  стор. 124-133

Розглянь ілюстрації підручника, звертай  особливу увагу на прізвища митців.

 

 

11.02.21. Тема: Кінематограф: створення цілісного художнього твору. Роль режиссера та актора.

Переглянь навчальне відео 


Ознайомся з конспектом за темою.

Цей матеріал у підручнику на  стор. 117-120

Розглянь ілюстрації підручника, звертай  особливу увагу на прізвища митців.

 

21.01.21. Тема:  Постмодернізм: електронна музика

Постмодернізм буквально означає те, що після модернізму. Постмодернізм — це гра, пошук і насолода, де немає нічого абсолютного: абсолютного добра, абсолютної краси. Не тому, що люди проти добра чи краси, а тому, що намагання затвердити абсолютні цінності можуть призводити до тоталітарізму. Також постмодернізм — це пошук істини і краси за межами людського.Це спричинило інтерес до машинного інтелекту, машинної логіки.          Електронна музика створюється за допомогою електронних технологій. Це можна робити завдяки магнітофону, синтезатору або комп’ютеру. Електронна музика — не стиль музики, а технічний засіб. Тобто за допомогою електроніки можна створити дуже різну музику в будь-якому стилі, будь-яку за характером. Задля прослуховування електронної музики потрібні звукові динаміки чи навушники. Це відрізняє її від музики акустичної. Акустичну музику можна проспівати чи зіграти на акустичних інструментах, як-от орган, скрипка, барабан. В електронній музиці немає обмежень для людського тіла під час виконання, тобто співу чи гри на інструменті. Електронна музика може бути якою завгодно: тихою чи голосною, повільною чи швидкою.В електронній музиці є різні підходи. Наприклад, підхід обробки існуючих звуків.

 https://youtu.be/CTf0yE15zzI

1948 року двоє французьких композиторів, П’єр Шеффер і П’єр Анрі, записували на магнітну плівку звуки і монтували їх, тобто розрізали і склеювали. У творі “Етюди залізниці” вони працювали із записами звуків потягів, вагонів, рейок. Такий підхід люди застосовують і досі, тобто обробляють та редагують записи реальних об’єктів: музичного чи не музичного призначення. Інший підхід — це синтез звуку. Звук — це хвиля коливань у фізичному просторі: у газі, твердому чи рідкому тілі. Хвилі, що існують у природі, складні, тому що фізичні тіла, що їх видобувають, є складними. Але в електронній музиці не обов’язково повторювати чи копіювати природу. Люди спробували побудувати за допомогою машин математично найпростіші форми звукової хвилі. https://youtu.be/VRD9Uj2YTBk?t=44

Ці елементарні форми звукової хвилі називають синусоїдою, квадратом, трикутником та пилою. Саме на таких елементарних формах побудований синтез звуку. Це створення за допомогою машин принципово нових звуків, що не існують у природі.

 https://youtu.be/fpWNimba344

Твір Жана-Мішеля Жара “Equinoxe 4” побудований саме на таких звуках. Назва перекладається як “Рівнодення”. Ця музика створена в 1978 році. У синтезованих електронних звуків є цікава особливість: вони дуже яскраво асоціюються з епохою, в якій їх використовували. Слухаючи трек “Equinoxe 4”, можна сказати, коли він був створений з точністю до 10—20 років. Електронні звуки створюються за допомогою синтезаторів. Синтезатори — електронні прилади, що створюють і змінюють звуки. Людина керує синтезатором, змінюючи різні параметри. Синтезатори, на відміну від акустичних інструментів, постійно винаходять, удосконалюють, як телефони чи автомобілі. А скрипка чи кларнет змінюються раз на 100 чи 200 років. Тобто швидкість технічних змін в електронній музиці дуже висока. Саме тому час появи музики, яку створюють за допомогою синтезаторів, так легко визначити.

Електронна музика заповнила всі частоти. Частота — це висота звуку, яку ми можемо почути на слух чи відчути тілом. Електронна музика виконується звуковими динаміками. У них вона звучить на різних частотах з великою потужністю.

https://youtu.be/E8vPf_g-NrA

Саме потужне звучання різних частот, в першу чергу басових — низьких, допомагає танцювати, рухатися під таку музику. Тому майже вся сучасна танцювальна музика електронна. Електронна музика стала невід’ємною частиною майже всіх сучасних музичних практик.

https://youtu.be/6yJBH3AAeIk

Зокрема, електронні інструменти використовують сучасні композитори. Українська композиторка Алла Загайкевич використовує електроніку в творі “Геронея”. Це електроакустичний твір для фагота, фортепіано, скрипки, віолончелі та електронного запису. Електроакустика — одночасне використання в музичному творі акустичних інструментів і електроніки. У “Геронеї” електроніка дозволяє створювати більш гнучкий, крихкий образ. Електроніку широко використовують в попмузиці. Це не тільки синтез звуку, але й обробка звучання голосів та інструментів.

https://youtu.be/Co0tTeuUVhU?t=26

 У треку “HeartlessKanye West використовує автотьюн — тобто електронне підлаштування висоти звучання голосу.

Найбільш сучасним досягненням електроніки є генеративна музика. Це підхід до електроприлада — комп’ютера чи синтезатора — як до співавтора. Артист відповідає не за конкретні ноти, а за загальні програмні налаштування. А конкретні рішення “приймає” електронний “розум”. Звичайно, це ще не штучний інтелект, тому що в синтезатора чи комп’ютера немає волі і свідомості. Але це вже не скрипка чи кларнет. Людина віддає машинам все більше функцій. https://youtu.be/6xnjv8XEXT4

Український композитор Олег Шпудейко працює із синтезатором саме як зі співавтором. Олег налаштовує правила, за якими синтезатор може обирати наступний звук. Синтезатор обирає звуки, а Олег змінює загальний характер звучання, але не конкретні події.

 Практичне завдання: Пошукайте на відкритих 
платформах із музикою (Youtube, soundcloud та інші) кілька треків електронної музики; зробіть плейліст з них і опишіть, якими є ці треки і чому вам сподобалися.

14.01.21р. Тема. Постмодернізм.
    Постмодернізм — загальний культурний знаменник другої половини XX ст.Він зародився в 60-70-х роках як антитеза модернізму, реакція на кризу його ідей. Під впливом технічного прогресу, засобів масової комунікації постмодернізм сформувався в самостійний мистецький напрям, що охопив різні художні стилі, течії.
    Деякі фахівці вважають, що постмодернізм бере свій початок з авангардної течії 20-х років дадаїзму (дада), якому притаманні ірраціональність і безсистемність. Із несправедливістю суспільного життя дадаїсти намагалися боротися уявною нісенітницею, абсурдним змістом своїх творів. Поширеними формами дада стали колаж, асамбляж із його компонуванням різних об’ємів, фотомонтаж і редімейдс — предмети утилітарного вжитку, представлені на художній виставці як твори мистецтва.

     Переглянь навчальне відео на тему «Постмодернізм» за посиланням:

https://cutt.ly/UjnNNTb

      Прочитай текст підручника стор. 96-100

Розглянь ілюстрації підручника, звертай  особливу увагу на прізвища митців.

    Твори візуального мистецтва для сприймання:

М.Дюшан, Д.Поллок, Е.Уорхол, В.Вазарелі

    Твори музичного мистецтва для сприймання:

А.Шнітке Концерто гроссо №1 (рондо)

   Практична робота (за вибором)

Замалювати свій варіант оптичної ілюзії в стилі геометричної абстракції. 


Урок № 2          10.09.20 р.
Тема. Школи і лідери європейського модерну
Пригадай
1.      Що відомо тобі про початок ХХ століття. Які зміни відбувалися в суспільному життя, в технічному прогресі?
2.     Як ти зрозумів поняття модерну в мистецтві?
На цьому уроці ти почнеш знайомитися з школам і лідерами європейського модерну.
       Які ж найхарактерніші ознаки цього стилю? Джерелом натхнення для пошуків стала природа. Представники модерну зверталися до примхливих біоподібних форм, плавних хвилястих ліній, асиметрії.
Переглянь презентацію на тему "Модерн" за посиланням
https://rabotayouth.ru/uk/prezentaciya-na-temu-stil-modern-v-interere-prezentaciya-na-temu-modern.html 
 Прочитай текст підручника стор. 14-20
 Розглянь ілюстрації підручника, звертай  особливу увагу на прізвища архітекторів В.Орта, Е.Гімар, О.Вагнер, А.Гауді, О.Бердслі, А.Муха, Г.Клімт, Л.К.Тіффані.
Практична робота (за вибором)
1.     Ескізи меблів, посуду в стилі однієї зі шкіл європейського модерну.
2.     Підготуй повідомлення про представників українського модерну

             

Немає коментарів:

Дописати коментар